Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, May 17, 2012

CAMERON HIGHLAND - DAY 4

Hahaiiii akhirnya sampai pon day 4 which is last day....mesti korang ingat dah jadik tauke sayur ke aku ni sampai lame bebeno hagh dok cameron nun...hehe maklum laaa orang honeymun sepanjang zaman ni kann.. hihiiiiiii :-D
So, last day ni aim utama adelah utk membeli segala pokok2 yg tekenan di hati dan sikit sayur-sayuran utk mak2 sedara n kaum2 ibu yang rajin memasak yer...hehe so our 1st target utk pokok2 adelah...

CACTUS POINT

AT LAST...DI SINI RUPENYA CACTUS YG MERIAH2!!!!

PILIH, JANGAN X PILIH...... 
Aku mmg sgttttttttttt suka cactus yang berkepala color2 ni...so geram gile tgk die tersusun cenggini punya byk...tp skarang cactus color2 cemni dijual 3 for RM10..kalo dulu dpt lagi la nak tawar menawar jadik 4 for RM10...tp zaman skarang soriiiiiiiii yerrrrr, kedai2 mcm ni x akan ade sesi tawar menawar..xde sape nak layan ko hokehhhhhhhhh..ko pilih la sendiri pastu pi bayo yer...


Lepas pilih cactus, aku terberkenan plak dekat pokok keladi berdaun merah ni plak..nampak gaya mcm senang dijaga n tahan suhu panas kat JB ni..so try amek 1 pokok for RM10...lepas tu en.husband plak berkenan dgn pokok yg bunga kecik2..so sbb pokoknya juz 3 for RM10...so amek 3 pasu terus laaa...Then ade lg 2 pasu pokok yg kami beli iaitu pokok krismas versi kecik..kalo kite usap pokok tu, tangan akan berbau serai..pokok ni jenisnya x berbunga tp color hijaunya meeeeeemang cantik...

Pokok krismas berbau serai itu adelah yg color hijau terang di tengah2 tu...


So hasil kat CACTUS POINT ni agak lumayan jugak...kami bwk balik 6 pasu bunga plus 9 bijik cactus....hihoooooo baru satu tempat boot dah hampir penuhh...lepas cactus point, kami terus naik atas menuju ke kea farm area brinchang yg next to Equatorial Hotel tu utk shop sayur2 n mknn2..




Hurm korang tengok gambo2 kat atas ni???Sape yg lebih suke shopping???? Saya ke die???hehe...
Ni korang tgk lagi gambo2 kat bawah ni....


Bunga raya giant ni adelah bunga kegemaran laki aku...ko tengok la tuh punye laaaa bersungguh2 die memilih2 bunga2 tuh...kalo boleh semua color yg ada die nak beli...so aku azan skit kat telinga die baru laaa die pilih mengikut kemampuan keta kami aje yerrr..hehe laki aku ni memang suka membeli aku yg terberkenan di hati...sbb kate laki aku, ni kate laki aku ehhh "kalo rasa suke/berkenan, juz beli, kalo dah balik nnti jgn nak sebut2 menyesal x beli benda tuh td" which is perangai tu mmg ade kat aku dan my hubby dah dpt kenalpasti perangai aku ni melalui 2 trip yg lepas2...so kali ni kalo mata aku rase berkenan, tp hati aku kata membazir...aku diamkan aje...sbb once keluar dari mulut aku " MACAM CANTIK EK AWK " hahhh xde tp tp terus die amek n pi bayo...Thanks ALLAH for giving me great husband like him...sob sob sob sedey aku sbb terharu....hahaa tibe2 touching...x masal sungguh ekkk...opsss lupa nak bgtau..bunga2 kebangsaan di atas iaitu bunga raya (kpd sape2 yg x tau apa bunga kebangsaan kita ye :-D) aku borong di CACTUS VALLEY...kalo x silap mula2 org kedai tu nak bagi RM15/pokok...tp kitorg nego2 sampai la dpt RM12 kalo x silap...kami beli 7 pokok kesemuanya plus 2 pasu pokok kembang2...

HASILNYA ADELAHHHHHHHH....................



OK...mmg sesak padat our myvi dgn pokok2 bunga n segala sayuran dan buah2...around 12.30 pm we all check out n bye bye cameron...surely we will come again next time for more flowers...Hala balik kami ikut tapah jugak sbb malas nk pusing jauh...tppppppppppppppppppp peringatan kepada penggemar2 bunya, kalo korg dah penuhkan boot korang dengan berpuluh2 pasu bunga yg menggunakan baja organik, sila laaaaaa guna fresh air yer hala balik sbbbbbbbbbbbbbbbb ya ampun mcm2 bau ade...bau mcm air kencing, taik kambing, taik lembu, taik hanjing sume ade pada pengudaraan keta kami...MasyaAllah, mabuk aku dok bau menetaah2 ni...ok BYE BYE!!!!

1 comment:

Ajamahiyaa said...

su, aku 1st time tdo sana..huihhh nyesal raser...plan hanya utk 1 mlm sajor...sejuksssss...heeee....

fuyoooo...2 hari 1 mlm pon aku rasa cam da xtau nk ke mana....ko smpi day 4...jenuh setiap pelusok cameron ko da jelajah....da hapal kedudukan kedai segala..ngeh2..

wowww...xsabo nk tgk journey ko to sipadan plak...seronok nyer!! (dulu..budget2 nk nanimun kt ctu..tp sbb byk2 transit kansel..huuu..) Insyaallah...aku plan nk p sokping kt vietnam plak...hohohoho...