Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, October 26, 2013

Throwback - CUTI CUTI MALAYSIA ke KELANTAN

Assalamualaikum kengkawan...

Harini I mcm terajin nak update entri pasal trip CUTI-CUTI MALAYSIA untuk tawun ni.Emm cita dah basi tapi nak jugak hupdate.Bole kan??Ala ni kan belog dhaku...hihi

Tahun ni nampak mcm x begitu banyak berjalan.Mungkin sbb ade pelbagai konflik keluarga yg melanda justeru itu banyak laa masa yg dok terbazir untuk menyelesaikan masalah yg x dijangka.Em biasalaa nama pon keluarga, alangkan lidah lagi tergigit..Eh betul ke peribahasa aku??

Ok malas la nak melalut..meh throwback

JAN - Trip ke KELANTAN

Trip ke kelantan ni mmg aku plan masa AA ade wat promo tawun lepas. So apelagi booking dulu, plan kemudian..Alhamdulillah tiada aral, kami pon dapat terbang ke negeri The Red Warrior untuk 4D3N. Stay di Renaissance KB (request by my hubby) sbb laki aku ckp air kat Kelantan ni kotor + berkarat..So die risau kalau dok homestay, mostly airnya mmg berkarat. Memandangkan hubby dah experienced 4 years staying in Kelantan, aku pon iyekan je.Kang x masal je time shopping mcm kera kena belacan.

Superior Room - Twin Bed


Ada bathtub yang biasanya x digunakan pon oleh kami..Mak x reti la nak berendam2 bagai ni..Baik berbaring2 aje di atas katil..hehe
Ok sedikit review utk renaisance hotel KB ni - aku rase antara hotel yang paling selesa n very near to  town n attractions yg lain, bersih pon bersih.Em makanan aku x sure sbb kami x amik wif breakfastt.Sbb tujuan kami dtg ni pon to enjoy d food di warong2 n restoren di sekitar, so xperlu  la mkn di hotel. Lagipon mknn hotel ni kat mana-mana pon lebih kurang sama jerr..One thing yg aku suke hotel ni kita dpt gomen rate, just bring along your gomen ID, so u will enjoy discount rate up to 30% mengikut gred..So aku gunakan gomen ID my hubby, memula booking online utk secure booking  kena Rm720, sekali bila guna ID hubby aku, total dlm Rm500 saje..Save Rm200 gak laa, boleh borong 3 relai tudung 3 layer iyer dok..So my advice to all gomen servant, kalo pi melancong tu bring along ur ID supaya kita boleh dapat byk manfaat n pekdah especially for accommodation ni. Ok selingan jap

Ok sambung balik, trip ke kelate ni bersifat santai2, kami x rushing utk pi jejalan, sbb main purpose adelah to enjoy the food@JALAN2 CARI MAKAN..Memandangkan hubby pernah dok cni 4 tahun, so die bawak laa aku explore kedai2 yang die selalu makan dolu2 tuh, yg aku surprisenya setiap kedai makan yg di singgah, semua staffnya masih mengenali laki aku..Hurmm, that's the beauty of my hubby, peramah walau di mane saje berada..Hehe..Makanannya mmg sedap2, dan xdela over manis spt yang selalu diperkatakan...So antara tempat yg sempat singgah, Wakaf Che Yeh, Rantau Panjang, Jabatan Perubatan Transfusi USM (laki aku mengimbau kenangan)..Ok layan gambo jela eh:

Sempat menyinggah tempat kije lame my hubby n introducing me...huhu (malu i tau!!)


Lepak2 wif my BFF, Sith n jenjalan ke Wakaf Che Yeh..

It's shopping time @ Rantau Panjang
Last day ~ Shopping keropok2 n serunding etc utk souvenior macik2, pacik2 n kaum kuarge di kampung..

Kat rantau panjang paling banyak aku shopping esp baju2 aku..Harus rambang mata kalo blouse hanya Rm20 sehelai..Baju peplum pon banyak tapi malangnya sume jenis freesize which is skang ni cannot fit any more freesize clothes ni..Sob Sob Sob..Tapi xdela terkilan sgt sbb aku mmg x begitu gemor peplum yg kain lycra tu sbb terlalu melekat2 di badan..Alasan sungguh..Satu tempat je yang kami x sempat singgah iaitu Pantai Cahaya Bulan..Insyaallah next time yer..

No comments: