Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, October 31, 2008

Kemalasan menjadi2

Huh…zaman kemalasan aku da kembali menyinar…
Sifu aku da byk kali pesan…kl de blog kne rajin update…
Jgn dok setahun skali je meng ‘update’ blog
Mggu lpas beriye sakan la aku fill blog aku ni ngan pelbagai cte…But dis week da 2 ari aku dok lepak bodo2 je kat opis…Pdhal manyak je akt aku spjg choti yg lepas ni..Tp sisa2 kemalasan still mlekat gara2 kaki aku krem mdaki anak tangga..tp bkn batu caves pnye tangge ehh…
Kot ye pon nak mengikot tema my opis tp xde la choti DEEPA ni pon dok
sebok nak ikot wail!wail!gak…PEKEJADAH nye….

BUT today yeahh....aura aku da dtg...
i'll spent d whole day tuk karang blog...
Bace!!!jgn xbace......

Aku stat wif ari SBTU yg lpas ni…
Sbtu adlh ari tuk bermls2..maklum la ct lame..siap dpt xtra choti lg sls tu..
Jgn tnye nape eaaa….aku ni ikot je kaum die bg ct…pelagi??ct jela
So mmg aku men 'dugongkan' dri dok mlepak uma sehari suntuk..
Leh gle gak kl dok uma sehari suntuk neh..kematu montot aku tito je...
emm kre ari sbtu ku abes bodo2 dgn tito then mkan then men game then tito lik....

eh tp de gak kije berpekdah aku wat...
Cuci baju.....tp bj kuwung jew....yg len2 al-dobbiyun!!!!
Sental toilet....dinding yg berkerak tu...jijis laa..
tp aku kuatkan smangat demi mengisi mse lapang....cess!!!

AHAD tu montot da pns...xleh nak dok diam lg dah...
seawal 11 pg...palehotak la 11 pg tu awal...ngeee
aku gerak ke UKM fetch my romet then plan nak pi bli brg uma..
tp tetbe cari brg2 uma d pusat korok...pe namenye tu???
tu namenye we ols yg kaki ronggeng ni pi melalak dlu kat
korok box...

ngee..ni mmg hobi we ols..
kl kat uma tu xyah ckp rr...
de je radio buwuk yg nak memecahkan kesunyian mlm...
pastu byk je tukang karut yg nak smbung lgu x abes tuh.....

huhu dgn penuh feeling berkorok... siap de yg nyanyi smbil nanges2 tu...pergh mmg x masal tul la housemate aku neh...feeling terlebey tul tp aku layankan jela since da lame aku x d temukan ngan kwn2 yg feeling neh lg pon aku ni xde pe tuk d feelingkan pon...so tompang feeling dowg udah lerrr...ngee..cam pengemis pasaan lerr plak....dri sendri xleh feeling...tompang owgnye feeling plak...ntah pe2 jew kan??

we ols lepak lame gle...almost 30++ lagu yg we ols layan...

list sum of d songs....
1. Awan yg terpilu....(tgk owg nyanyi cam sng..tp aku nyanyi x ikot tempo..ngee...mmg failed)
2. Teristimewa....(nyanyian cik aja)
3. Kesilapanku keegoanmu...(dis is my theme song...wakaka mmg xde kaitan okkkk)
4. Becoz of u...(munyiknye mmg sgt sumbang..haha..terkua urat montot aku siyyalll)
5. Kembali terjalin....(sumbangan min + aja)
6. Hatikama...(duetan aku n aja...not bad..huhu)
7. Dia...(nyanyian min...chorus mmg out okk..tp aku n aja ttp bg support...hihi)
8. Viva forever....( x ingt la sape yg nyanyi...)
9. Unbreak my heart...(lagu nak sadis2...mmg x leh blaa....)
10. Umang nang naa....(aku pon x tau lg pe neh....ni bhs mlanau pnye lagu...tnye min!!!)

11....12.....13......x ingat suda....t pi lg aku salin each lagu yg we ols nyanyi...lik tu pi openhouse plak kat uma mak kecik aja...makan beriye..siap tapau bagai lg..mmg mke tembok + tiang!!!

pesal lari plak alignment aku neh...tetbe aku terpakse menyedari kebangangan aku yg sgt la memalukan neh..awat la aku xreti nak edit space ni....cess!!celake laaaa!!!
Pwut aku munyik2 neh....so bek aku mengisi dlu sblom de makhluk2 yg d cilakekan olehku d sbbkan sipat2 smulejadi aku yg x dpt trime hakikat kebanganganku neh...adoyai!!!
then pas isi aku membuang shit yg de..then baru aku cont.......okkkkk

I'M BACK........
arini aku x lik umah lunch....ntah lately mmg mls gler nak msk...(mementang dpt 2 bln increment dis mth..nak eksyen lbih plak takmo msk...ngeee) padahal ciput je dpt..skali shupping kering sudaaaa....ni d sbbkan sipat KEMALASAN YG MENJADI2..(refer topic en3 okk).. sambung cte.......

ISNIN (DIWALI DAY)....bkn tuk aku tp demi mengikut tema comp..aku pon mendiwalikan diri berpicnic d sg gabai lalalala~~~~..plan awal nak ke sg tekali...tp d nite b4(mse openhze uma mak kecik), she told dat area agrotek de tpt mandi manda yg leh brenang2 ni...so aku pon berusha mencari dat place dgn harapan tbe je twus berkuak....se awal 7 pg..(ni siyes mmg pg) aku + aja da mangun msk2...nugget...ball2...fries...ns tapau smlm (ngee)

bab preparation mmg tip top rr...within 1 hour 14 min 7 sec everythings siap...complete pack...lg 2 makhluk still tito lg...tp xpela sbb aku yg berkobar nak picnic..dats y aku ober sket..ngee
wa pnye plan, mmg sesape xleh halang okk.....

dlm kol 9 aku genyeh2 muke sket..buang2 taik gg..sbb nite b4 xgosok gg...ngee..then kejot la 2 makhluk yg still berkelubong besame2 liur basi tuh..yucks tull...tgk arr siap ngan bj tito lg...

ni la wajah2 yg beriye nak mandi manda tnpe mandi dlu...cbe kowg zoom in dis pic...msti nmpak betepek2 air liur basi msg2...jijiss + slekeh siyyall...

:: siap nk pose ngn mke x mandi....budget nak jd model litar laa::

Bab posing mmg xtahan...xyah d suruh2 mmg cpat je dowg ni pose...mmg abes la memory camera tu..pasni aku kne upgrade la memeory card ke 4G pnye...aku lg kne kua wit!!!!
woit c kaki2 posing...sila blikan wa memory card baru...t mke2 kowg gak nak menempel n memenuhkan camera aku....cess!!! heheeee

1st destination is Agrotek Resort yg kunun2 nye de tpt berkubang yg besh...tup tup ble pi mmg mcm tpt bekubang...kne susup sasap d sebalik semak...tuk pi kaw yg privacy...mmg tul privacy tpt tu...lalang kiri kanan atas bwah...huh cuak aku...kl pi ngan pakwe leh arr romen2 comolot2...tp ni pi ngan aweks2 belake...kotnye kne rompak ke rogol ke mampos xde owang dengo..mmg xmasal..uwaaaa..takottt!!!

tula owg suoh pi tpt slamat eksyen lg sombong nak tpt privacy...thrill..
palehotak la thrill....adventure2 gak tp wa ni lipas yg ketik tu je da tkot...pe lg kl ular sawo ke tedung...ya ampun!!!takot!!!!

so aku pon berpatah lik tp b4 dat sempat gak la aku berposing kunun2 berchoti kat ctu...

:: siap pose promosikan tpt neh:: agak2 dpt title dato' x?

::park kete tepi jln..view dr atas bukit::


:: tp tu kolam tuk berkuak..tp cam wat free show je kat hendon2 yg wat construction::

dahh!!ckup2 la tu posing...kl ikotkan anak rantai ni la...mmg smpai ke sudah pon xpuas2 posing... so lps buang mse almost halp an hour kat Agrotek Resort tu, aku ke nex destination iaitu sg tekala..aku mmg nekad nak mandi mande w/pun xjmpe tpt yg d tuju..tp dgn kenekadan aku ni.. aku twuskan pemanduan smbil melalak2 sambil melilau ikot signboard...

Sg gabai.......9Km
Sg tekala......15 Km

ahh uhh....akhirnye jmpe pon signboard...alhamdulillah aku x terlps ke alam2 yg len...amin!!
mls nak ke sg.tkala yg jaoh sket tu..aku twus tuju ke air terjun sg gabai...
jln nak msk tu mmg psiko...tpakse susup sasap d lorong yg gle sempit..lorong sempit mmg sedap tp aku ni da lengoh kaki drive dr td...rase nak tecabut skru lutot neh...da la bukit bukau..pas2 ble berselisih d tgh bukit tu kne tahan lg...huh mmg thrill...

and lastly.......

::camerawomen tersgt la amatur..ngok r tiang buwuk pon d msukkan::


sgt puas dan nikmat dpt melihat keindahan alam ciptaan Tuhan...Alhamdulillah..seb bek ingt nak bersyukur..hehe..tp mmg ni la yg aku cari...aku mmg nak cari ketenangan dgn dengo munyik air terjun...tgk pokok2 utan...aishh sejak ble pasaan aku bertukar jd pencinte alam neh...tp siyes.. naluri ke alaman aku sgt tnggi skang...kenapakah??mengape??i'll xplain later..when d time comes...TETTTTT!!!heh

huh..pnat la plak...de lg 1 percutian last weekend ni tp xlarat da nak meng 'upload' gambo neh...huh ponat den...pd hal upload gambo bkn gne energy pon, posisi pon juz 1 je...ngee..tp kemalasan yg amat...n sblom aku makin mangarut + mencarut bek la aku menginsapkan dri dulu...
haiya ala solattt....
ok..aku break semayang jap....

No comments: