Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, September 13, 2009

KoMUTeR 2009

3 tahun lps, aku dgn die dah mcm pakwe simpanan..mne aku nak pegi, msti die bwk aku merealisasikan impian..kdg2 tuh bergondong2 brg aku bwk, die tetap gak nak bwk aku ke destinasi impian..sampaikan penah beberape kali tu aku sanggup jew berhimpit2, terhimpit n menghimpit demi nak bersame die..dielahh

KOMUTER....

serdang!!serdang!!ting tong (eh ting tong neh putra laaa..hehe)

3 tahun lepas, aku mmg menggunakan perkhidmatan KTM komuter sepenuhnye..balik kg nek komuter, shupping nek komuter, jmpe kwn nek komuter, dating pon dlm komuter taw..hehe tu tipu jew..

dlu komuter masih lg convenience tuk d gunakan..kl sesak pon certain time jew, mase ade konsert AF kew mlm merdeka kew..konpem laa bersesak mcm sardin cap KING..tp skang neh nek komuter jgn kate sadin ayam brand (ayam brand padat sket dr KING)..tp dah mcm budu okkk..abes terpenyek2 kne lenyek..kl kne lenyek dgn manusia malaysian wif ordinary size tuh aku leh trime lagik, sekurang2 nye baunye seiring laa dgn adek2 laki aku lps men berudu kat longkang blakang umah cine tuh..ini tak, kne lenyek ngan owang black money yg bersize big foot lg bacin kalah bau pekasam, mujur la aku pki perfume mahal yg d spray betepek2 kat lengan..so terpakse laaa tekup idup 20 minit dgn lengan baju..x abes dgn isu penyek d lenyek2, sume pon xde manners..xreti ke nak bg laluan n tnggu owang kua dlu baru masuk..ini pintu terkuak jew twus nak serbu tolak2 masuk..hoit kl ko nek kete pon mne leh sumbat penuh2, kne suoh yg len kua dlu br yg len leh masuk..otak letak kat bontot kew..haihh x masal2 aku gnekan kekerasan d bln2 pose neh..baru nak dpt pahala bayar zakat, dah dpt lik dosa memaki n mengganas..maap la kl time aku mengganas cbe tuk meloloskan diri kua dr komuter tu, de warge tua yg tersiat kulit kew patah jari kelinking kew..tobat takmo nek komuter lg dah pasni..aku rela dok dlm kete 5jam dr kne penyek2 bersame big foot kat dlm tren komuter...

Aku rase 2010 nnti, komuter bkn lg transport yg seswai utk penduduk malaysia..sila la pkirkan sesuatu..tkut kan kl seploh tawun lg kte yg pelu menurut permintaan mereka yg bergelar penduduk tetap sdgkan kite adelah penyumbang kpd pembangunan negara neh!!!!!

No comments: