Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 16, 2009

..SUJUD..


Ramadhan 25~traweh ke-26....


malangnye x sampai doploh 6 kali pon aku berteraweh tahun ni..hanye boley d kira dgn sebelah jari jew..ops jahilliyahnyer..hurm tp ni kire ok arr..sbb 5 tahun lps aku mcm lgsg x penah pi traweh jew..tnpe sebarang alasan yg kukuh..so ni kire sedikit bermoral dr dlu laa..kl nak berubah kan x boley berubah scr drastik..takut nnti kang twus jadik ahlil kerajaan langit plak..de kang kua mitos semayang bogel pon x dosa...lagiiiiiii laa haru..so wat ibadat kne ikot kemampuan..ngeehehe

sebenonye x ade pe kesah d ramadhan ke-25 melainkan aku hanye berbkk pose seorg diri dgn lauk yg d masak seploh mnt sblom berbkk pose..amcm???de gaye2 iron chef x??huhu..then mlm tu aku mendapat kesedaran tuk menunaikan traweh d surau an-nur sbelah..ehh kl korg nk tau, aku mmg x penah traweh sendiri kat uma..rase x konpiden jew..so kl pi traweh, aku msti ke surau..ni mujur surau sekangkang semut jew..so even sesorg pon leh lagi la mengengkang kedek2 ke surau..nak d jadikan cte, skang ni kan da msuk mlm2 terakhir ramadhan, so bacaan mase teraweh pon dah pjg sket..tp aku ni xkire pon mlm ke-1 pe fadhilatnye...mlm ke-7 pe fadhilatnye, mlm ke-27 pe fadhilatnye..aku dtg ikot ske aku jew..ade kesedaran nak traweh, trun la kedek2 solang2..kl rase keinginan nak tgk NUR KASIH lg kuat dr teraweh, aku konpem wat solat yg wajib jew..hehe..


Teraweh ke-26, haihhh dr td sebut traweh ke-26 ke-26 tp ctenye xkua2 pon jgk..de yg kene sekeh doploh tujuh kali twus kempes pwut ni kang..hehe okeh2 mari jenguk ke surau an-nur (an-nur rasenye name surau neh...kl bkn an-nur..an-NUR KASIH..heheee)..em surau an-nur hanye d penuhi 2 barisan umat muslimah..aku mcm bese berada d barisan blakang sbb azan berkumandang baru nak terhegeh2 sarung spender..ehhh bkn sarung slua pjg laaa..ngeehehe takkan nak pi surau pki short, then serembah serembeh ngan kain semayang..kot2 nye tgh2 trun bukit tu tersadung hanjing kurap tgh tdo..x masal tergolek2 jatuh then stopped tul2 dpn pintu surau..time tuh da bertabur kaen ntah ke mne, slipo jepon pink ntah ke mne..x masal tok imam dan ahlil2 surau dpt hidangan hot n spicy..hehe slamat aku kne qiamullail sampai pg...haahhhaa stat da mengarut..


Jom kembali ke teraweh ke-26 lgg..heh..aku dok sebelah ngan makcik yg kelihatan berisi n sehat..then sbelah kiri aku plak de kakak ala2 4-5 tahun tua dr aku..rasenye laa..xsempat bolak pon sbb pak imam neh mmg express gle..sempat tarik napas skali jew..tu pon kne bernapas dgn kadar yg laju..kl terkentut, nak amek wuduk semula, mau selesai da teraweh doploh rakaat (padahal x penah pon teraweh sampai doploh rakaat)..hehe..emm mase rakaat yg pertama fasa yg ke-2 tuh..errkk cmne nak ckap ekk..senang cte aku sebut rakaat ke-3 la ekk..sbb teraweh kan dua rakaat dua rakaat dua rakaat da seterusnye..ehh mcm nak jadik imam plak..hehe..mase rakaat ke-3 tuh, aku pon xsedo surah ape yg d bace sbb aku ni jenis bce surah2 standard skola agama dajah 3 jew..yg surah2 pjg tuh haruss la da x lekat dlm kepale..kl nak bce gak..kne letakkan Quran gergasi dpn aku time semayang..hehe..


Bile imam Allahuakbar, aku pn rukuk..tp dlm mase aku merukuk tu, mate aku ni sempat terkerling kakak sbelah aku ni mcm rukuk lg rendah dr aku dan trus mencecah lantai...ting??????dlm ati aku neh, ehhh kakak ni pengsan kew???alamak aku kne stopped semayang ke tuk tulun kakak tuh..tp aku masih kekal dlm solat wpon kepale byk berpikir, sempat lgg aku jelink2 kat macik sbelah plak..macik sbelah tu rukuk same paras ngan aku..


Laungan Allahuakbar lgg..aku da kembali tgk..kakak sbelah aku yg sdg bersujud tu pon bgn..HUH legaaa..ingtkan pengsan td..


Laungan Allahuakbar lgg..kali neh aku lambat sket sbb kepale byk berpikir, aku yg salah ke kakak sbelah ni yg salah??huhu..then kakak kat sbelah aku pon merendahkan badan die tp paras lutut je..ehh kali ni die rukuk plak..aku pon rukuk laa gak.. kang xmasal kakak tu ingt aku plak yg pengsan hehehee (pdhal die kusyuk je x mcm aku nehh..haha)...


Biler abes jew solat..kakak tu pon twus borak sepantas kilat ngan aku sbb nnti imam da laung allahuakbar.."em td tu ayat sujud sajadah..." Dlm ati:howhhh....yeke!!!!!!!!!! "tu arr..sy xjelas sgt ayat die td"(echeecheeehh..ayat nak cover malu) "tuh laaa...mic die x clear sgt".....YEZZZZ naseb bek kakak tu pon baking aku..die pon kate mic tu x jelass....pdhalllllllllllll mmg aku neh x alert pon tu surah sujud sajadah ke sujud sahwi..hehe


Kan aku dah ckap awal2 td, aku hnye ingat surah2 level darjah 3 jew..yg sumenye de dlm muqaddam tu pon seploh pages awal..tu pon xsume yg seploh pages awal d hingat sepenuhnye..astagfirullah..sape laaa laki soleh nak bwk aku kpd kebenaran nehh???hehe


No comments: