Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, December 22, 2008

..AKU..dlu, kini n DOT DOT DOT...

hmm xsangke dah 24 tahun aku idop upenye...
pejam celik2..tdo bangun..tdo tdo..
dah mencecah 25 thn la aku idop d alam nyata n almost 10 years plak mule mengenali dunia maya..
swonok upenye kehidupan maya neh...bicare la sesuke ati mak bapak aku...tiada sape terguris @ d gurisi...xde istilah menyakiti dan d sakiti...hehehehe =)

bile life dah mencecah suku abad ni...eh tul kan?satu abad = 100 tahun..stgh abad = 50 thn.. suku abad...kire2 x dpt...(odohnyer la ko nehh..hehh)

if I could turn BACK timee...lalallalalala
hurmm...indahnye wktu itu kan....

"weh jom men sowok2....ko sowok dlm jamban...aku semunyik dlm mesin basuh...(kecik btul aku ek...)
"lps lik skola kang kt pi men guli kat blakang umah nyonya ok....." (mainan serupe jantan lg laa aku suke)...tp bile kalah je nak gembeng..ko tau x gembeng??
mak aku ckp...gembeng tu ibarat kne jentik skali..meraung satu kg..( tu mak aku pnye definisi laa)
itulah aku dlu.....


..1991 ~ 1996..

geng ala2 budget cun seramai 6 owg yg kesemuenye pon pengawas gak..kl x pengawas pon, penolong kelas..(kecik2 da pandai double standard..cesss!!)..."ko pkir ko bagus???" msti ni sumpahan sume owg kat geng2 aku...tp during dat time msti bhse x sekasar ni...abes kuat pon "awak2..awk jgn geng ngan dowg tau...dowg tu sume kerek2..."

penah terkantoi surat cinte bwh meja..pdhal aku yg wat spotcheck gak kat klas len mse tu.. Tetbe d kerah jmpe cekgu dsiplin..meluru nangis2 jmpe cekgu disiplin yg amat gle garang...( see betape gembengnye aku!!hish anak sape la neh)

aku yg kowg nampak kecik lg pendek ini adlh pemain bola jaring skoola n lg dramatik..atlet lompat tnggi okkk...hahhaa..gelak la gelakkk!!!tp opp coz aku xjd shooter laa..(shoot dr bwh net jew bleylaaa)

achievement yg aku ingt sampai ble2 adlh our batch mencatat sejarah menghasilkan straight a's plg rmai..couldn't remember la bape rmai...(tp xbermakne kesemuanye cemerlang gemilang lg terbilang okkk...)

berakhirla zaman primary skool....

..1997 ~ 1999..

life baru tp xdela berubah sgt coz aku still stay wif my parent...cme skoola de sedikit jaoh..pepg bute lps suboh da kne tnggu bas nun dkt tong sampah..pepg da cr penyakit kan??busuk siyyaalll...perjlnn hmpir stgh jam yg aku xtau pe2... pe yg aku ingt tbe dpn skoola aku twun ngan mke mamai..air liur basi bertepek2..twus tuju dlm dewan tuk dengo bebelan Mrs. G (hampir name sebenar) yg ntahpepe..krookkkk!!!sambil diri tegak tu pon aku leh smbung tido...huwwwaaa swonoknye tido!!!

zmn skoola menengah aku xberape menonjol tertonjol n dtonjolkan..(mcm la sblom ni menonjol sgt ekkk??)..tp aku still de geng yg sporting n gle2..tp kl kat convent neh..se-gle2 kami neh d kre stock2 yg masih sgtla baek lg sopan sntun lg ayu...sbb yg len2 lg la gle tahap babi laa...ngeee!!

8tivi aku kre soo soo jew la stakat lari klas lepak2 kat supping kompleks tu adlh mende normal jew...sbb pe??sbb aku port time break nak ke latihan rumah sukan okk....x melibatkan opis hour...ngeee...

2 thun pertame still in honeymun mode....

form 3..kesedaran br terbit ble aku hampir tersungkur...akhirnye bergune juge kehidupan aku ni...thanx god...ance again aku menanges...xsangke aku sgt touchg kan???

..2000 ~ 2001..

unpredictable...
impossible....

kunun2 tula ayat kejutan aku ble dpt oper msuk MRSM..MRSM mne??MRSM muo yer..hi!!hi!!aku la super duper seniorita u olss..(mcm la owg knal ko??ekekeke)..em ms tuh mak ayah aku kemain melambung2 banggenyer...sampai aku pon die nak lambung..(kowg hingat anak ko neh kuwus sgt kew??)
so bermule la perjlnnku menempoh alam rumahtangge...(hukhuk..palehotak umahtangge)..tp ibaratnye berumah la tnpe suami...yer la sume kije kne wat sendiri kan...aku ni bkn la manje pon xtau wat kije tp leh d istilahkan kureng rajin atau lbh seswai d kategorikan sbg MALAS...ha'ah iyer d ulang PEMALAS!!!!ngeee...

2 mggu pertame....

tututt..tutuuuuttt...
terima kaseh kerane menggunakan perkhidmatan talian.....blablaa...

"hello....mak..."

"haaaa...pekabo owg jaoh...." balas mak aku eppi .....

diam....

diamm....

tetbe...shroootttt!!!shhhh...shrooottt!!!! (bunyik hingus d sedut bercampur2 ngan airmate...)
waakakakkaa...gembeng dowh aku mse tuh....twus melalak dengo sore mak...gle kentang tul...
cesss!!! ko hingat ko chantek ke mse nanges??? ko pkir ko nanges slalu de la mamat ensem lg damn gergous hegeh2 dtg kat ko ckap.......

" will u marry me?? "

hahhaaaa...jgn nak mmpi basah laaa!!!

tu awal2 jer laaa....
lpas2 tu prangai dah mcm antu niang rapik dah...memlm bute kua pi jogging...jgn kate mlm bute...pepg suboh nan hening tuh hagh berlari2 merentas desa...pekejadahnye ekk...ble dengo moto lalu...mule la glabah nak sorok kat bwh pokok kelape...maslahnye pe ke bangang sgt lelime owng dok baris sowok bwk pokok kelape yg same..d ulang pokok yg same okkk..kowg ingt kowg kerengge ke leh silang2 pinggang...mmg nak kne libas ngan pelepah kelape tuh!!
hmm tp yg gle tuh la yg swonok kan???hurmmm indunye memori daun kelape tuh.....

then mase nak exam...beriye la stay up bagai neh reramai..kununnye d more d merrier...sng nak discuss..idea byk..leh tuka2 info..dpt tips2 soklan hint..segale bagai lg laaa yg cam hebat jew bunyiknyee..

10 minit pertame....

"weh senyap sgt la...nantok sey study diam2 neh....pe kate bkk radio"

"andainya engkau ku miliki.....
"andai ku curah rasa hati....
(rase2 zaman aku dlu lagu ni la yg tgh mletop2)

hmm...ble lagu jiwang terpasang plakk....kua lg satu topic
"kowg dah de boipren x?"
"ko ngan boipren ko cmne??ok x??eppi x??"

hmmm sudaaa...blaja nye 10 minit jew...yg selebihnye 5 jam mengarut!!!!
mmg itula habitat kitowg....

..................................................................................................................................................................

..2002 ~ 2007..

ni zaman blaja2 gak....xde pe yg menarik..sbb kesahnye berkisar kpd campus life jgak laa...
kwn dtg dan pergi...de tu yg twus pergi xdtg2 sampai skang...hehehee...but no harm..kerna aku sudah terbiase....

..2008..

idop x semudah yg d jangke...bergulung ijazah bkn la lambang ko bakal berketa besar,ko leh berumah banglo tp bukit ( tp akhirnye runtuh d mamah bumi...sadiss!!), berantai bergelang penuh sampai ke ketiak...heheh wut d heck nak jg mami jarum plakk..

byk gak kije yg aku coba2 slpas konvo tp x semuanye bertahan..bkn sbb aku sgt choosy tp bkn jodoh aku d ctu...sume pon private sektor..gov sgt mengecewakan aku...ke aku yg mengecewakan???..wuteva laa..

idop mencari rezeki sendiri sgt la mengajar aku erti berdikari..x sangke aku yg sgt PEMALAS once upon a time...hehe..leh idop inde cam skang neh..n i'm totally x bergantung kpd bantuan sape2 pon spjg kewujudan aku sbg musafir d bumi penuh pencemaran neh...hehehhe..

i have no idea dahh...x dpt concentrate sbb forum chat aku lebih panas dr en3 blog skang neh..
aku rase de 1 cte aku x muatkan dlm en3 nehh..kisah ati atau ati2 atau berhati2..ngee..huhu de ati upenyer die neh...ingtkan kering mcm bat3 kering...heheheheeee...

1 comment:

dudud said...

hehe..forum lbeh hangat ye nok?? majulah sukan tuk si pendek!!