Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, July 9, 2009

Kawen Kontrak...



Owang len dah tdo..aku neh br terhegeh2 nak bkk chipsmore laaa..wat air laa..belek paper laa..pdhal paper tuh dah dkt 3-4 ari kat uma x d sentuh2..beriye bli tp x bersentuh pon..ckup ari wat bungkus ns lemak pi picnic kat sg congkak...ngeehehe..dok depan PC tp tv pon nak terbukak gak..kemaen skang ni jadik kipas ssh mati CSI..aku rase dah marathon CSI:CSI vegas:CSI Miami tp yg aku ni x sudah2 gak melekat dpn PC nehhh...haihhh virus toll..hehheee


tgh aku dok belek2 paper..jmpe cite "misteri peti besi tunku abdul rahman.." hurmm bia la name pon peti besi..sah2 la sume sebok nak umpil..mne tau dpt jmpe gg emas dlm tu..hheehe..emm jmpe kasut emas skalipon,bkn dpt pon harte tu kat aku..picisan jew aku neh..sakadar d pinggiran..ehhh bkn kate pinggiran..puteri terbuang jew nak d bandingkan ngan kerabat TAR tuh..ngeeee..selak lg "Faizal:Padah suami popular"..alahai macho nyee la faizal tahir neh..kl aku pon dpt lagi kayaknye faizal neh...mau nak berkept 24 7..hehehehe


berbalik kpd cte asal..suatu ketika dulu..x berape nak dulu laaa..hehe..aku penah d hujani dgn persoalan "ape pendapat ko ttg kawen kontrak"..sape yg rase2 penah tnye soklan neh kat aku?? emm aku x suoh ngaku pon..ko dok jew diam2 kat ctu..hehe isu neh agak hangat d bicarakan sampaikan aku sanggup dok terkepot2 atas krusi opis menahan kencing..mujur masih mmpu mengemut...wakakakakaaa..kl x, abes basah opis aku same spt kebocoran air aircond tempoh lalu..abes bacin karpet taw..huhu


Aku ni mmg xde ciri2 ke ustazahan (x seswai okk!!!) atau dlm istilah len penah je berperangai keji..byk je wat jahat suatu ketika dulu dan mungkin tika dan saat ini jugak..hehe tp walau d mne pon aku berada..aku tau yg 5 tuh..moga2 sampai ku menutup mate pon, aku tetap ingt yg 5 tuh..


Walaupon kawen itu x termasuk dlm rukun islam, tp ia adalah sebahagian dr sunnah Rasulullah.


Menurut artikel ini....

Antara sbb terjadinye kawen kontrak coz prempuan itu mahukan anak utk mewarisi kekayaannye dan selepas berkahwin dan mendpt anak, pasangan itu akan berpisah spt yg d persetujui...

Pompuan spt ni besenye seorang yg berdikari & x memerlukan wit lelaki..sebaliknye hanye mahukan anak scr sah menerusi perkahwinan dan hubungan yg d jalin boley d umpamakan spt ikatan perniagaan jew...

Jika wujud perkahwinan kontrak, ini bermakne individu itu tak memahami hukum agama atau terpengaruh dgn budaya barat sbb dlm islam, matlamat perkahwinan bukan utk penceraian sebaliknye berkekalan dan bahagia membina keluarge...AMINN!!!!!


Ulasan aku:

Ikotkan prangai pndai berdikari sendiri tu dah tunjuk ciri2 kemuliaan...dan niat utk menghindari zina tu pon sudah d kire sgt mulia dan budiman..compare dgn pompuan yg nak anak x kesah dgn care mcm mne skalipon or much more worst gurl yg x kawen tp kijenyer tiap2 ari wat anak tp nak d halang2 proses pencantuman zigot itu..nauzubillah..mtk2 d jaohkann..So pompuan2 yg berniat kawen kontrak ni msti tergolong dlm golongan yg x akan nyusahkan laki sbb laki tuh yg d beri nafkah zahir, batin apetah lg..sbb nak cpt dpt anak kan..tp bile perkahwinan d jadikan spt biz maka akan hancurlaa institusi kekeluargaan...same laaa jugak sekiranye pendidikan d jadikan sbg biz, quantity lebey d agungkan dr quality...hasilnyerr..SOO SADDD!!!

So my deepest wish to my fwen, hope niat yg pernah wujud suatu mse dlu tuh terpadam sejurus slps tamat perbicaraan hangat ant kt tu..sehebat2 kt merancang, Tuhan dah ade penentuanNye.

Jodoh maut tu kan kije Tuhan....


P/S: Ntah2 kwn aku tuh dah nak kawen dahh pnn..aku aje yg sengal x tau pe2...hehhee


No comments: