Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, November 23, 2012

CONFERENCE di KL

Assalam semua....

Lakiku berkonferen lagi....Kali ni laki aku berkonferen di Crowne Plaza Hotel selama 3 hari (21/11/12 - 23/11/12). So aku pon apelagi...mengekori dan terus mengekori..hehe. Ni kira kali ke-2 aku mengekori lakiku berkonferen..hehe kepochi x..ala dah laki aku yg nak hangkut aku, lagipon dah ujung2 tahun ni kira nak abeskan cuti laaa ni..x kose laa aku nak simpan2 cuti carry 4wd ke tahun depan..golden2 shake hand bagai ni tunggu 10 tawun lagi laa baru aku start yer..Sambil2 tu bole la aku shopping di ujung2 tawun..Selasa mlm kami gerak lepas kije..Mujur la dah pandai guna GPS skang, so kurang la sket kadar kesesatannya..So sampai ke Crowne Plaza Hotel around 1.30 pagi...





Crowne Plaza Hotel ni conceptnya ala2 mcm Casa Del Rio Melaka, di mana kat bathroomnye tu akan ade tingkap boleh bukak2 tembus ke katil..So sambil mandi2 tuh bole la hai2 kat org yg tgh tdo...wakakakaa

Hari pertama lakiku berkonferen iaitu Rabu, memula pagi tu bermalas-malasan dulu atas katil..Tapi dah around kol 12pm tu,perut dah mula berkeroncong..So cuba la meninjau2 di balik tingkap hotel mane laaa nak pi mencari sesuap nasi...Dari tingkap hotel ni dpt nmpak KLCC, hehe mcm dokat je..tapi dokat2 pon kalo dah turun bwh tu melilau gak la nak cari jalan,berpeluh jugak ketiak ble semata nak sampai KLCC berjalan kaki..em kalo taknak keluar, nak harapkan makanan hotel ni, mcm x sanggup je tgk 1 menu dah cost about Rm50..Kesedapannya blom tentu lagi..Lagipon tekak aku ni dah terikut dgn tekak laki aku iaitu selera kampung..hehe..So x boleh jadik kena keluar jugak carik masakan kampung hihi..Ok mandi2 dan tunggu zohor terus la senang..sambil tu terpikir2 nak naik keta ke just guna public transport??Kalo korg prefer yg mane yer??Cuba tanye laki aku plak, die x bagi naik taxi ni..bahaya katenye..hihi laki aku ni mmg risau benar keselamatan bininya..

OK akhirnya aku decide naik keta jela..mane la tau nak shopping byk ke..so senang sket ade keta...erkk ade hati nak shopping sakan nmpaknya..hehe so sesudah solat aku pon amek keta dgn harapan akan sampai ke destinasi yg ingin dituju iaitu Berjaya Times Square dengan jayanya, opp coz la aku sorg2 kann sbb kwn2 sume kije..So dgn yakinnya aku cari Jalan Imbi sbb Times Square kan area Jalan Imbi..ecehhchehh mcm terror je bunyiknye..hehe belok kiri belok kanan mengikut signboard Jln Imbi tbe2 tersergam Times Square kat depan tu sket belah kiri masa stop d traffic Light..Wahh bangga gile dah sbb mak x sesat kooo..sekali bila hijau je org2 depan aku semula belok kanan sbb kat traffic light tu ade 4 lane, 2 yg kiri utk straight menuju times square, skali lane yg aku dok ni kene ke kanan je..Hah padan muke blom ape2 nak riak...terus Tuhan tarik balik nikmat terus berpusing jumpa hotel semula dan terus aku memarkingkan keta ke dlm hotel parking...Bosan la aku jenuh bawak keta pusing2 atas jalan raye je..Aku pon jalan la keluar hotel tu berjalan kaki rupe2 nya atas kepala aku tu je stesen monorail Raja Chulan..Alah lahai dokat bebenau..kalo eden tau la x kosenye laaa eden nak kuar2kan kete tadi...wat perabih minyak eden ajo laaa...So dgn gumbiranya aku nek monorail yg hanya 2 stesen ke Jalan Imbi...Alol x sampai 5 minit pon hah..So bermulalaaa episod aku bershokping sorg2..Haihh aktiviti ni mmg mak suka laaa noksss..Belom sempat menjumpai sesuap nasi lg dah dpt grab seluar palazo lining color purple..huhu i loike..

Pastu ghairah pantang jumpa kedai baju gantung RM15, RM20, RM25 semua nak masuk..X sedo yg diri tu x makan lagi...last2 dah dokat kol 3 kepala dah mula senoneng mcm nk pitam, baru laaa gelabah carik kedai makan..Itu laaa aku kalo shopping, window2 nye tu byk sgt..Makan di Kopitiam sat pastu sambung la shopping lagi dan lagi..Dapat la grab another 3 helai blouse n 1 cardigan..Pastu tgh2 round dok terjumpa GSC..hurmm good idea, mlm ni nak ajak laki aku layan muvie laaa...lame x tgk muvie..So, roger laki aku n YEZZA he say OK..so booking la 2 ticket "Istanbul Aku Datang" kol 8 mlm..Just nice laaa...Maghrib pon awal skang..lepas solat terus ke stesen monorail...Eeeeeeee x sabonyeeee aku sbb dah dekat 2 tahun beb x tgk wayanggg...hihi


Hahaa masa ini aku memang suke sbb laki aku ni 4 all u noe x penah dok naik2 tren2 bagai ni..So sukenyaaa aku sbb laki aku punye laa paniknya ya ampun..Pecah tawa aku tgk..Haha Jahat x aku..Balik2 dok tarik tgn aku "Awak jgn laju2, Awk jgn tinggalkan saya"...Huhu kecian plak la aku tengok...Tapi kena gak aku ajar sbb die mmg akan selalu ade konferen di KL and kalo konferen tu mesti hotelnya kat tgh dunia ni hah, jln bukit bintang laa, jln sultan ismail laa, jln imbi laa..Adoi laaa lemah lutut eden donga kalo dok stay area2 tu hah..So aku mmg x sanggup la nak ajak berjalan2 guna keta sbb masa akan abes kat dlm keta jela jawabnya..So let's learn all the public transport sekitar KL yer...


Raja Chulan Monorail Stesen

Ok diam x diam dekat kol 10 laa cte tu abes..xde dah nak round2 cuci mate sbb laki aku takut tren dah xde..Ok kiter terus balik n mencari mknn di sekitar hotel sbb laki aku x bape berminat ngan menu hotel..Al-maklum laaa kan tekak kampung, same mcm aku hihi..So biler trun kat Stesen Chulan tu x nmpak pon bayang kedai makan ala2 kampung mahupon kedai mamak..So opposite crowne plaza tu mcm ternmpak open poolside cafe under Lodge Paradize hotel..nmpak macam ade masakan goreng2..boleh laa pasai dah lapo sesangat..

Indonesian Fried Rice ~ RM16
 
Tomyam seafood + Plain Rice ~ Rm16.50
Hurm tempat2 cemni gittew laa hargenye..Xpela jgn byk soal mkn jela janji ala2 kampung heh..Hahahaaa pjg nye cte hari pertama..Fully utilised..

JOM PEGI HARI KE-2 PULAKK...

Wahhh seronoknye kan bercuti2 santai ni..Panjang je kaki ke sane ke mari..Hari ke-2 aku melawat ke opis lameku yg terchenta...opsss terchenta ke???Yela tempat jatuh lagikan di kenang, inikan pulak tempat bermulanye aku dpt pocket money setiap bulan..dpt laaa jugak masuk2 kat ASB barang seratus dua kann?? Seronoknye jumpe kwn2 lame..masih ade lagi beberape org yg aku masih kenal dan mereka pon masih kenal aku...Wowwww terharu mak..


Hehe tapi part paling best is dapat plak sambung melepak ngan my BFF aka Romet aku ke Jusco Cheras Selatan..Memula tu shopping2 mcm bese pastu isi perut kat Johny's Steamboat..Sekali laki aku sms kate kol 9mlm die ade adhoc meeting~siap bagi green lite awk balik la lambat sket..Wow wowww..kebetulan laki my BFF pon kije shift mlm..Owhhh wayang again la jawabnye..So tonite "Twilight ~ Breaking Dawn 2" at 8.30pm...

Thanx Aja for the treat...
Really enjoy the moment lepak2 sambil nonton wayang...FYI jaman dolu2, kami ni jenis boleh marathon sampai 2-3 cte skali tgk wayang...mmg soulmate cinema addict laaa suatu ketika dulu...Hahahahaaa lepas abess nonton, kembali laaa bini2 ke pangkal suami masing2 sekitar 11pm siap menapau masakan ala2 kampung utk suami terchenta...ecehhchehhh mcm rasuah je...hahahaaa


Ok..memang seronok lepaking mcm ni..dah lame ditinggalkan aktiviti org bujang yerr..Ok hari ke-3 aku sambung next entri ehh...Taaa Daaaa...

P/S: Cik Aja, lepas ni kalo aku nek KL laki aku conference kita date lagi ehhh...

No comments: