Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, November 5, 2009

Konduktor bas VS Asst General Manager

Hari-hariku makin menyerabutkan..hal kat cni x settle apa2 wpon sekecik zarah tp hal yang cne menjemput pulak..Aku berlari KL-JB returned dlm masa 20 jam je..kl returned nek flite xpe lg.. x sampai sejam pon..x sempat nak kebas bontot..tp ini dkat 5 jam..sampai nek kematu bkn je bontot tp almost separa badan..PENAT!!!!sumpah aku tak tipu..aku dah letih taw..dgn berbekalkan wang saku yg x lebey seratus stgh d tgn, aku korbankan 31.20 demi merebut tempat d HSA..alhamdulillah doa aku yg teraniaya d dengar ALLAH dan ikhtiar aku berhasil..tanda terima kasih aku d selangi dgn sujud syukur..


"Cik..sila repot d Dept. of BLOOD BANKING"

Gulp..blood banking???twus aku teringat cross-matching yang sir prem selalu jadikkan sbg feberet practical tuk student2 die..satu lg dugaan tuk aku..xpe..i'll start step by step..no worries SUE..yang ptg aku kne settlekan pwoses nak postpone kije..


ALLHAMDULILLAH HOD aku Dr Zanariah approved kan rayuan aku tuk postpone..huhh lega rasenye...zassssss aku kne back to KL smule..my younger sis diyana geydik follow aku lik KL..bagus gak..leh die tulun2 aku kemas baju aku yg bertimbun2 tu..mekaseh gedik..hehe..perjalanan ke KL mkn belanje lg..pulak tu dah jadik 2 kepala..pening..sekali lagi aku bertindak memalukan diri sendiri..mujur pakaian aku mmg selekeh2 gaye org kuala terlepas masuk pinggir bando..dgn menyandang beg mengkuang lusuh sambil bimbit beg plastik merah berisi kueh keria yg mak aku bekalkan..mmg ade gaye mcm anak mak limah tukang cuci pi menjual kueh..huhu mase pwoses pembelian tiket..aku try nak mtk diskaun tuk diyana..aku pon dah lame x nek bas..so x bape nak tau sgt ttg harge pasaran tiket2 bas..tup2 bdak tiket tu ckp knk2 die amek doploh hinggit jela..haghh???doploh hingget??perghh gile mahal dowh..pulak tu d saat poket aku tgh kerink sekerink2 nye nehh la tiket tetbe nek mendadak..

Puas la aku mtk kurang ke rM10 je tp seboleh2 ulat tu tanak bg n last2 aku ckp

"saye bli satu tiket jela...yg bdak ni sy ribakan jew"

a'ah yg budak tu budak la sgt..tp slumber jela..dah terdesak xde wit kan..terpakse la wat muke seposen..janji aku sampai KL..bile dlm bas plak..konduktor bas tnye aku

"satu tiket je kak?"

"a'ah satu jew...kl ade owang kang saye suoh die dok atas riba saya....." (sengih2 gaye miskin)

setengah jam gak aku berdebo sbb bas x jalan2..haishhh lumpuh gak kaki aku ni nak menampung berat diyana yang dkt nak same pjg dgn aku neh..5 jam plak tu..dlm ati ni puas la aku berseru2..aikk bas, cepat la ko jln..tp makin aku seru makin sorang2 penumpang baru nek.. aku still wat muke slumber je bile passenger baru tu lalu sbelah..ala2 konpiden yg seat tu mmg aku pnye..haha..keji sungguh perangai..

Tiket tulis kol 4 tp dah 4.20 bas still lom gerak..kl aku bli tiket gne cara yg betul, dah lame aku dtg ke dpn sound dreba suoh gerak cptttttttttttttt..tp d sbbkan aku pon dlm mode yg membawa penompang tompangan, aku pon terpakse la redhaaaaakan jela ape yg drebar tu nak wat..kang x masal aku kne sepak trun dr bas..satu lg masalah...

Alhamdulillah tepat jam 4.30 bas EAGLE tu gerak n ngam2 je jumlah penumpang yg de..aku rase adek konduktor tu mmg roger tuk seat yg kosong jew..terkadang aku terpikir, mulianye manusia bkanlah di lihat kpd jawatan ataupon pangkat yg d sandang tp terletak pada sucinye hati..wpon hanye bekerja sbg konduktor bas tp die sgt mulia sbb bg aku peluang wpon x tau condition aku..tp owang yg mmg btul tau dan paham ttg condition aku from A to Z x pernah cube utk membantu meringankan beban dan tekanan aku walau sebesar kuman..sia2 je memegang jawatan assistant general manager yg professional tp hati busuk dan otak letak kat buku lali kan??

UTK adik konduktor n si ulat tiket ==> Bekerjalah dgn ikhlas kerna sesungguhnya ketulusan dgn kemuliaan hati kamu membantu yg teraniaya akan di balas dgn doa yg baik2..SEMOGA rezeki kamu terus terbuka luas...

UTK Assistant General Manager yg professional ==> Jgn laa kamu hidup dgn memakan sesuatu yg HARAM sbb ape2 yg di peroleh scr HARAM itu akan menggelapkan hati kamu sehingga kamu rasa riak dan tinggi bongkak dgn pangkat yang kamu ada..

2 comments:

intan azuzarina said...

touching la entri ni kak sue..sob sob sob

||chickserame|| said...

hurmmm..sure ko dpt teka sape asst general manager yg dmaksudkan.neway
its over oredy..but still bile jenguk blog, konpem ati ni xjadi nak mendoakan yg baik2 tuk die tu..huhu naseb die la kan..sape suoh sakitkan ati owang..huhu